ویروسی شدن لب تاب

هنگ کردن لپ تاپ، کاهش سرعت سیستم، درست کار نکردن برنامه ها و… می ‌تواند نشانه‌ ی وجود ویروس یا یک بد افزار باشد. البته این مشکلات همیشه به دلیل وجود ویروس نیست، بلکه عوامل دیگری هم می توانند باعث بروز این مشکلات شوند. همچنین گاهی سیستم شما بدون مشکل (در ظاهر) کار می کند اما بدین معنی نیست که سیستم شما ویروس ندارد. به همین دلیل تنها روش تشخیص ویروسی بودن لپ تاپ، اسکن سیستم است.

تشخیص ویروسی بودن لپ تاپ

کند شدن سیستم

اگر سیستم شما کند شده است، در ابتدا چک کنید که سخت افزارهای سیستم به درستی کار میکنند. پس از آن در صورتی که از آنتی ویروس استفاده نمی کردید در اسرع وقت به نصب آن اقدام کنید زیرا ویروس هایی که باعث کندی می شوند می توانند آسیب های مخربی بر سیستم شما داشته باشند.

اتصال ضعیف شبکه

شاید برایتان عجیب بنظر بیاید اما ویروس هایی هستند که مانع اتصال سیستم شما به اینترنت می شوند. برای حل این مشکل نرم افزار Malwarebytes را در سیستم خود نصب کنید.

مشاهده برنامه های جدید

اگر برنامه هایی را می بینید که قبلا شما آنها را نصب نکرده اید، یک Installer مشکوک روی سیستم شما وجود دارد. اگر آنتی ویروس خود را فعال کنید، این برنامه ها را شناسایی و حذف می کند.

ویروس لپ تاپ

 عملکرد بد مرورگرها

زمانی که مرورگر شما باز نیست اما پاپ آپ ها باز می شوند. همچنین اگر نتایج سرچ گوگل شما غیر عادی است نشان از ویروسی بودن لپ تاپ است.

پر شدن هارد دیسک

بدون دانلود هیچ فایلی با حجم بالا، هارد دیسک شما حافظه کمی از خود نشان می دهد. شاید برایتان سوال پیش بیاید پس این داده ها از کجا آمده اند؟ نرم افزارهای مخرب فایل هایی را که شما از آن اطلاع نداشته اید دانلود کرده و آنها را روی هارد دیسک شما ذخیره کرده اند.

ارسال پیام های غیرواقعی

اگر از سمت مخاطبین خود پیام هایی دریافت می کنید که شما می پرسند چرا پیام های عجیب برای آنها ارسال می کنید، در صورتی که شما تا بحال پیامی برای آنها ارسال نکرده اید، نشان دهنده حضور نرم افزارهای مخرب است.

ویروس ها  بدون اطلاع شما و به صورت اتوماتیک به مخاطبان شما پیام می دهند و اگر آنها روی لینک های ارسالی کلیک کنند، سیستم آنها نیز به ویروس آلوده می شود.

روش اسکن لپ تاپ

ویندوز 10  به صورت پیش‌ فرض برنامه Windows Defender را دارد. این آنتی ویروس می تواند سیسم شما را اسکن کند. برای پیدا کردن این آنتی ویروس کافیست نام آن را منوی استارت سرچ کنید.

برای سایر ویندوزها می توانید برنامه Microsoft Security Essentials را نصب کنید.

اگر آنتی ویروس شما ویروس را یافت اما نتوانست آن را حذف کند، اسکن را در حالت Safe Mode  انجام دهید.

توصیه می کنیم یک آنتی ویروس خوب برای سیستم خود نصب کنید. همچنین برای نصب آنتی ویروس با ما در راینوتک در ارتباط باشید.

بنظر شما چه عوامل دیگری نشان دهنده ویروسی بودن لپ تاپ است؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *