افزایش سرعت لپ تاپ

با گذش زمان و به دلیل نصب برنامه های مختلف سیستم کند می شود. اگر لپ تاپی دارید که مدت زمان زیادی از عمر آن گذشته پیشنهاد می کنیم به خرید یک لپ تاپ جدید اقدام کنید. اما اگر از لپ تاپ قدیمی استفاده نمیکنید و با مشکل کند بودن سیستم روبه رو هستید، چندین راهکار برای حل این مشکل وجود دارد. اگر به دنبال افزایش سرعت لپ تاپ خود هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

افزایش سرعت لپ تاپ

هارد SSD

هارد درایو خود از HDD به SSD به تغییر دهید. هاردهای SSD باعث افزایش سرعت لپ تاپ می شوند. در واقع همه چیز در سیستم شما سریعتر می شود. بسته به مدل مادربرد خود می توانید از هاردهای مختلفی استفاده کنید. امروزه برندهای زیادی از SSD وجود دارد در نتیجه در انتخاب نوع هارد باید دقت کنید و فریب تبلیغات را نخورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید هارد با ضمانت به همراه نصب می توانید با ما در راینوتک در ارتباط باشید.

هارد اس اس دی

تمییز کردن لپ تاپ

تمییز کردن فیلتر، دریچه هوا، فن و… می تواند سبب بهبود تهویه در سیستم شما شود که تاثیر خوبی بر افزاس سرعت لپ تاپ دارد. برای تمییز کردن اجزای داخلی سیستم خود به یک مرکز تعمیرگاهی معتبر مراجعه کنید.

ارتقا حافظه RAM

ارتقا رم تا 8 گیگابایت بسیار ایده آل است اما اگر نمیخواهید زیاد هزینه کنید تا 4 گیگابایت نیز مناسب است. با افزایش رم، عمکرد سیستم شما تا حد قابل توجهی بهبود می یابد.

رم

حذف نرم افزارهای غیر ضروری

احتمالا برنامه های زیادی در سیستم خود دارید که مدتهاست از آن ها استفاده نکرده اید. توصیه میکنیم این برنامه ها را حذف کنید. برای مشاهده لیست کامل برنامه ها وارد بخش control panel و بعد وارد بخش programs شوید. در این بخش لیست فایل های نصبی خود را مشاهده خواهید کرد.

 غیر فعال کردن برنامه ها

برنامه های غیرضروری که در صفحه شما در حال اجرا هستند را غیرفعال کنید. در ویندوز 10 به بخش  Task Manager بروید در قسمت Startup برنامه هایی که در زمان شروع کار با سیستم بالا می آیند و فعال هستند را مشاهده خواهید کرد. برنامه های غیر ضروری را انتخاب کنید و با گزینه Disable آن ها را غیرفعال کنید.

آپدیت سیستم عامل

بروز رسانی ویندوز تاثیر خوبی بر سرعت سیستم دارد.

نصب نرم افزار

نرم افزارهای هستند که کارشان پاک کردن فایل های غیر قابل استفاده و افزایش سرعت لپ تاپ است. نرم افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند توصیه ما به شما نرم افزار Wise Care 365 یا Advanced SystemCare می باشد.

غیر فعال کردن انیمیشن ها

انیمشن ها اگرچه ظاهر جذابی دارند اما باعث آفزایش مصرف  باتری و کند شدن سیستم می شوند.

برای غیرفعال سازی انیمیشن ها:

  • در منوی استارت عبارت View advanced system settings  را سرچ کنید.
  • در قسمت Performance، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید.

تمامی این موارد باعث افزایش سرعت لپ تاپ می شود. شما چه راهکاری دارید؟

در صورت وجود سوال یا ابهام، در بخش نظرات یا شماره تماس های قید شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *