احتمالا شما هم نام رم دو کاناله کامپیوتر را شنیده اید و این سوال برایتان پیش آمده که این نوع رم چه تفاوتی با نوع تک کاناله دارد و همچنین مزایای این رم نسبت به سایر رم ها چیست؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

رم

رم Random Access Memory ( RAM ) به زبان ساده حافظه کوتاه مدت سیستم است. برای مثال وقتی مرورگرتان را بازمی کنید صفحات باز شده یا بطور کلی فایل های باز شده در صفحه شما در حافظه‌ رم قرار می‌گیرند. در نتیجه هرچقدر حافظه رم بیشتری داشته باشید، صفحات بیشتری را می توانید بطور همزمان (بدون کاهش سرعت سیستم) باز کنید. داده ها از طریق کانال هایی در اختیار پردازنده قرار می‌گیرند. در واقع این کانال ها راه های ارتباطی برای دسترسی اطلاعات ذخیره شده موقتی در رم برای سیستم هستند. در نتیجه هرچه تعداد این کانال ها بیشتر باشد، دسترسی سیستم به این داده ها سریع تر می شود.

رم چیست

اهمیت کانال های اضافه در رم

بنظرتان یک رم ۸ گیگابایتی در حالت تک کاناله تفاوتی با دو رم ۴ گیگابایتی در حالت دو کاناله دارد؟

بله، اگر از دو رم ۴ گیگابایتی در حالت دو کاناله استفاده کنید، عملکر سیستم افزایش می یابد.

همچنین رم های دوکاناله علاوه بر اینکه سرعت بیشتری دارند، استحکام بالاتری نیز دارند اما نسبت به رم های تک کاناله قیمت بیشتری دارند.

رم دو کاناله کامپیوتر

استفاده از رم دو کاناله به مادربرد سیستم شما بستگی دارد. مادربرد باید حداقل دارای دو اسلات رم باشد. خوشبختانه اکثر مادر بردهایی که در سالهای اخیر تولید شده اند از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

رم چهار کاناله

امروزه رم های چهار و سه کاناله هم به بازار آمده اند. اگرچه این رم ها نسبت به رم های دو کاناله عملکرد بهتری دارند اما به اندازه‌ی ارتقا از حالت تک کاناله به دو کاناله تفاوت چشمگیری ایجاد نمی کنند.

خرید رم

نکاتی که در زمان خرید رم باید به آنها توجه کنید، یکسان بودن سرعت، ظرفیت و میزان تاخیر دو رم می باشد. توصیه میکنیم هر دو رم را از یک شرکت خریداری کنید.

همچنین برای اطمینان، مدل، ظرفیت و سرعت رم موجود در لپ‌تاپ خود را پیدا کنید تا رم مشابه برای آن تهیه کنید. اگر ظرفیت رم ها یکسان نباشد، سیستم شما در هنگام محاسبات دچار خطا می شود.

از شرکت های معتبر رم را تهیه کنید و گول تبلیغات را نخورید.

اگر برای انتخاب نوع رم سر درگم هستید و ابهامات زیادی دارد برای دریافت مشاوره تخصصی با ما  بصورت حضوری در شعبه تبریز یا آنلاین با کلیک بر روی لینک زیر در ارتباط باشید.

تماس با ما

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *